קורס דיגיטלי הוא אחד מאפיקי ההכנסה המהנים ביותר ברשת. זוהי הזדמנות להנחיל את הידע ואת המומחיות שלנו, שרכשנו בשנים רבות, לאנשים אחרים. זה מתגמל ומספק מאוד, וגם בונה אותנו כאוטוריטה בתחום שלנו.
החלק של הנחלת הידע הוא החלק הכיף, אבל קורס דיגיטלי עשוי להיות גם צרה צרורה וכאב ראש לא קטן, במיוחד לאלה שאינם מיומנים בעבודה בתוך עולמות הדיגיטל. האמת, גם לאלו שכן. במאמר הזה אציג את המערכת שבה אני משתמש עבור הקורסים הדיגיטליים שלי – סקולר.
סקולר היא לא הדרך הזולה ביותר בשוק, אבל היא תחסוך לכם הרבה זמן והתעסקות סביב בעיות טכניות וחווית משתמש ותיתן לכם שקט נפשי בקשר לכל הצד הטכני של הקורס הדיגיטלי שלכם.
בהמשך אסביר יותר לעומק למה בחרתי בסקולר על פני החלופות, אבל למהירי החלטה – הנה קישור להרשמה. דרך הקישור נרשמים לרב מסר (מערכת הדיוור המפורסמת בישראל) ולסקולר יחד, באותו כסף.
מלאו את הפרטים על פי ההנחיות ולחצו על הכפתור "צור חשבון התנסות". המערכת תשלח אליכם מייל לאימות הרשמתכם. לאחר לחיצה על הקישור המיוחד במייל האימות החשבון שלכם ייפתח והחוויה תתחיל!
הערה: מומלץ להירשם דווקא דרך הטופס הזה, ולא דרך האתר של רב מסר. למה? כי הטופס הזה מקנה לכם חודש התנסות בחינם, מה שיחסוך לכם כמעט 50 ש"ח ובעיקר ייתן לכם שהות ארוכה יותר לבדוק אם המערכת מתאימה לכם (אחרת יש רק שבועיים התנסות). חוץ מזה, גם אני מקבל עמלה על מי שנרשם דרך הטופס הזה, אז פרגנו לי:)
עכשיו, אחרי שסיימנו את החלק הטכני, בואו נדבר לעומק – למה סקולר ולמה רב מסר.
למה לא לבנות את אתר הקורס במערכת משלי?
יש תענוג מיוחד, ובדרך כלל גם היגיון רב, להחזיק את הנכסים הדיגיטליים שלנו אצלנו ביד. אני למשל ממליץ בחום על בניית אתר משלכם במערכת וורדפרס, באחסון משלכם ובשליטה מלאה שלכם. עם זאת, את הקורס הדיגיטלי אני ממליץ להפריד מן האתר שלכם, ולהיעזר לשם כך במערכת ייחודית לקורסים.
הקורס הדיגיטלי השני שבניתי ישב על האתר שלי, על אתר וורדפרס שלי, עם תוסף שנקרא Wishlist. תוסף קורסים מפורסם ולא רע בכלל. לא אני ביצעתי את ההתקנה של הקורס, אלא בונה אתרים שמתמחה בזה. אין לי מילה רעה להגיד על העבודה שלו, ואם תרצו אמליץ לכם על אנשים טובים מאוד שעושים את זה היום.
זה גם זול: תשלום חד פעמי על התוסף, ואולי גם לבונה האתר, ויש לכם אתר קורסים חי ובועט.
אבל.
יש גם אבל.
כשיש לכם קורס דיגיטלי שעובד, יש לכם לקוחות ששילמו עליו כסף. את הלקוחות האלה אסור לכם לאכזב. האתר שלכם לא יכול לעבוד 95% מהזמן, ואסור שלקוח ייתקל אפילו בבאג קטן בדרך. כי זה בתשלום!
אתר התדמית שלכם זה סיפור אחר. אם האתר יקרוס מסיבה כלשהי או אם פתאום יאבד הקשר בין האתר לאיחסון הוידאו, או אם יקרו אלף ואחד אירועים אחרים – זה עניינכם. לא פגעתם באיש. לעומת זאת, קורס דיגיטלי הוא מחויבות ברמה גבוהה הרבה יותר.
אם אתם לא יודעים לטפל בתקלות בעצמכם, עדיף לכם לעבוד עם מערכת ייעודית לעניין. ככה יש לכם וודאות גבוהה שאתם נותנים שירות טוב ללקוחות שלכם. זה או זה או לשכור מתכנת שזמין תמיד כדי לפתור לכם את הבאגים שיכולים לצוץ. והמתכנת עלול להיות יקר יותר.
אני זוכר את הלקוחה הראשונה שקנתה ממני קורס – זה היה קורס דיגיטלי להכנה לבגרות בלשון. ישבתי שעות במהלך הלילה ההוא ודאגתי שהתשלום יעבור והקורס יעבוד לה, כי צצו כל הזמן באגים. למזלי זאת הייתה לקוחה מפרגנת מאוד, אבל גם בחודשים הבאים צצו כל מיני תקלות.
סקולר ורב מסר יחד הן 95 ש"ח לחודש (במנוי הבסיסי, שיספיק לכם כנראה להרבה זמן). זה סכום שאני משלם באהבה כדי לדעת שהתלמידים שלי מקבלים שירות מעולה, ללא באגים וללא בלגנים.
למה דווקא סקולר?
בסדר, אתם אומרים, השתכנענו לבנות את הקורס שלנו על מערכת לניהול קורסים. אבל למה דווקא רב מסר? למה לא על המערכת של "שלח מסר", למשל?
למעשה, למה לחשוב בקטן? יש מערכות קורסים ענקיות, בינלאומיות. למשל udemy ו-linda. ניתן לפתוח שם קורסים בקלי קלות, ואלו מערכות אדירות שאתם לא צפויים לחוות איתן באגים.
אז תראו. אם קהל היעד שלכם הוא אמריקאי, יכול להיות שבאמת עדיף לכם לעבוד עם מערכת אמריקאית. אבל בישראל – נכון לכתיבת שורות אלו – חלק משמעותי מאוד מהקורסים הדיגיטליים יושבים על סקולר. אני לא יודע לומר אם זה ממש הרוב, אני חושב שכן.
למה זה חשוב? תקשיבו טוב, זה לא בדיוק מה שאתם חושבים.
אנחנו לא כל כך נותנים על העניין את הדעת, אבל התמצאות בקורס דיגיטלי היא לא תמיד פשוטה. העניין הזה נקרא ux – חווית משתמש. יש הרבה פרטים טכניים זעירים שעלולים להפוך את הקורס הדיגיטלי שלכם לסיוט עבור המשתמש הממוצע. לא כי התכנים לא טובים, אלא כי הקורס בנוי באופן שמקשה על הניווט בו. זה כמו להגיע לקמפוס אוניברסיטאי מבולגן. לא כיף בכלל. בעולם הדיגיטל, לא כיף עלול להיתרגם בקלות לחוויה כללית שלילית ולנטישה של הקורס. גם ככה רוב האנשים שרוכשים קורסים לא משלימים אותם עד הסוף… אנחנו צריכים לעזור ללקוחות שלנו לחרוג מהסטטיסטיקה הזאת.
נקודות תורפה לדוגמה שקשורות להתמצאות בקורס:
- כתובת הקורס + הזנת שם המשתמש והסיסמה + לזכור אותם.
- גישה מהירה לתוכן העניינים.
- הפעלת הוידאו על מסך מלא / מסך קטן.
- תוספות לשיעור – כגון קובץ pdf, איפה נמצא.
- סימון שיעורים שהמשתמש כבר צפה בהם.
סקולר דואגת לכל אלו באופן מובנה. גם מערכות אחרות דואגות! אבל בדרכים אחרות. והמשתמשים הישראליים, בחלקם הגדול, רגילים לסקולר. עקומת הלמידה שלהם את הסביבה הטכנית של הקורס תהיה קצרה הרבה יותר כשמדובר במערכת שהם כבר מכירים. כך הם יוכלו להתרכז בתכנים עצמם.
משאר הבחינות אינני חושב שסקולר טובים משמעותית ממערכות אחרות. כמובן, לא בדקתי את כולן. אני כן יכול לומר שיש מערכות קורסים בשוק שהן מתסכלות בגלל נושאים כאלה בדיוק. אני מכיר אתר קורסים של אדם מוכר מאוד בתחומו שמוציא אותך מהקורס באופן אוטומטי אחרי כמה שעות שלא צפית בו. ואז צריך לבלות דקה מעיקה בכל פעם כדי להיכנס מחדש. בסקולר אין דברים כאלה. זה פשוט נוח.
סיכום
האמת שזה כל הסיפור. למה סקולר? משתי סיבות: אמינות וחווית משתמש. אני אישית מוכן לשלם 95 ש"ח בחודש בשביל זה.
אם זה מדבר אליכם, אתם מוזמנים להירשם כאן:
מלאו את הפרטים על פי ההנחיות ולחצו על הכפתור "צור חשבון התנסות". המערכת תשלח אליכם מייל לאימות הרשמתכם. לאחר לחיצה על הקישור המיוחד במייל האימות החשבון שלכם ייפתח והחוויה תתחיל!